Thursday 7 April 2011

Bagaimana Mula Jualan di Ebay dan Daftar Paypal

Anda mungkin telah merenungkan dan memikirkan cara jualan di Ebay selama bertahun-tahun. Anda mahu, tapi anda tidak tahu bagaimana memulakannya.

Baca terus dan belajar bagaimana untuk mula menjual di Ebay!

Pertama: Jual Barang Yang Anda Tidak Perlukan Lagi!
Pergi ke Ebay dan mendaftar secara percuma. Sign up dengan mudah dan hanya memerlukan beberapa minit.

Kedua : Anda Perlu Daftar Supaya Anda Dibayar!
Sekarang, pergi ke Paypal dan mendaftar untuk akaun di sana. Anda memerlukan akaun Paypal untuk menjual di ebay. Percuma untuk mendaftar dan mereka akan bertanyakan tentang beberapa maklumat peribadi termasuk maklumat akaun bank anda! Mereka memerlukan ini, jadi jika anda tidak membayar kos pemprosesan @ fee, mereka akan mengambil dari akaun bank anda. Juga, anda akan dapat deposit@bayaran@pendapatan secara langsung dari Ebay,terus ke akaun anda bila-bila masa!

Paypal sangat selamat, tetapi, WASPADA! Scammers akan menghantar e-mel palsu secara mingguan, dan mengatakan "Akaun anda telah digunakan, jadi klik DISINI dan masukkan password anda" JANGAN!. Sila masuk terus ke akaun Paypal anda dan jangan klik link e-mel. Sign In sahaja di akaun Paypal anda! Buka 'New Tab' atau 'New Window'!

Sekarang, dalam tiga hari selepas anda mendaftar di sini, mereka akan deposit sedikit perubahan ke akaun anda, maka anda pergi ke paypal dan mengesahkan maklumat ini. Hal ini adalah untuk tujuan keselamatan. Sudah pasti untuk memastikan anda tuan punya akaun yang sebenar!

Ketiga : Mula Jual!
Sekarang anda boleh mula menjual di Ebay!

Anda memerlukan sebuah kamera dan gambar dari internet. Yup,itu sahaja! Pilih barang pertama anda untuk dijual, dan Ebay akan pandu anda melalui setiap listing.

Anda perlu tajuk yang baik. Sebagai contoh: Juniors size 7 Guess Bootcut Jeans!
Tulis keterangan anda dan pilih 'harga permulaan' dan / atau 'harga beli sekarang'. Harga beli sekarang bermaksud pembeli tidak perlu membuat tawar-menawar dan boleh membeli item@produk@barang yang di inginkan SEKARANG. Dan itu ialah harga yang telah ditetapkan.

Muat naik foto anda, cukup klik upload foto dan mereka meminta muatnaik dari anda.
Anda akan melihat bahawa anda menerima bayaran menggunkan paypal dan pastikan alamat e-mel paypal anda dimasukkan. Jadi pembeli tahu di mana dan ke mana pembayaran akan dilakukan.

Kos penghantaran. Terdapat dua cara untuk melakukan ini, anda boleh memilih harga kadar rata untuk semua pembeli, atau anda boleh memilih pengiraan jarak sebagai harga penghantaran. Maksudnya lagi jauh dari tempat anda, lagi mahal cas penghantaran yang dikenakan kepada pembeli.

Anda boleh melihat semua item@produk@barang yang anda miliki untuk dijual di Ebay dengan mengklik "My Ebay."

Apabila item@produk@barang anda terjual, maklumat tentang barang ini akan diletakkan ke bahagian jualan di halaman My Ebay . Ketika pembeli membayar, anda akan melihat $. Sekarang anda boleh membuat penghantaran!

Khairi

P.S: Ini hanyalah perkongsian biasa.
P.P.S : Saya syorkan anda ke Video Panduan eBay
Tutorial video cara pantas menjana wang besar di portal eBay!


Video Panduan eBay

No comments:

Post a Comment

Let Me Know What You Think Below!