Tuesday 8 January 2013

Strategi Promosi Affiliate Amazon


Saya ingin kongsikan beberapa strategi di dalam pemasaran affiliate Amazon.com

1. Maklumat Berkaitan
Strategi ini merupakan strategi paling utama di dalam strategi optimasi pemasaran anda sebagai seorang affiliate Amazon. Anda WAJIB menyediakan maklumat atau perkongsian yang berkaitan dengan kategori produk atau barangan yang anda promosikan sebagai seorang affiliate Amazon. 

Sebagai contoh, jika anda sedang mempromosikan produk-produk Apple seperti iPod, iPhone dan iPad di dalam laman web atau blog anda, sebahagian besar kandungan atau maklumat yang anda berikan di dalam laman web atau blog itu perlulah yang berkaitan dengan barangan Apple khususnya untuk iPod, iPhone dan iPad. 

Sekiranya anda berkongsi maklumat lain seperti mengenai kamera atau alatan memancing, maka sudah pasti pengunjung yang datang untuk melihat perkongsian anda itu tidak akan tertarik untuk membeli barangan Apple dari portal Amazon seperti apa yang anda paparkan itu.



2. Promosi Diskaun
Sebahagian besar daripada kita memang menyukai peluang untuk mendapat diskaun dalam apa jua pembelian yang kita lakukan. Perkara ini juga sama untuk para pengunjung yang mengunjungi laman web atau blog kita. Oleh itu, cuba usahakan supaya anda boleh mempromosikan kategori barangan atau barangan khas dari portal Amazon yang sedang mempunyai sale atau tawaran diskaun. Jika tawaran diskaun menarik, sudah pasti ia akan meningkatkan kemungkinan para pengunjung akan membeli melalui promosi sebagai affiliate Amazon anda itu.


Contoh Diskaun Yang Ada Di Laman Web Amazon


3. Promosi Review
Salah satu lagi strategi yang baik untuk mempromosikan barangan daripada portal Amazon adalah dengan memberikan testimonial-testimonial baik mengenai produk yang sedang anda promosikan. Testimonial atau review ini boleh anda ambil dari portal Amazon sendiri atau daripada laman-laman web lain yang bersesuaian. 

Sekiranya para pengunjung ke laman web atau blog anda membaca review positif tersebut, maka akan tergeraklah hati mereka untuk terus membeli barangan melalui iklan promosi Amazon yang telah anda sediakan itu.



4. Promosi Bermusim
Strategi terakhir yang saya ingin kongsikan di sini adalah strategi promosi bermusim. Sebagai contoh, baru-baru ini kita baru saja melalui cuti perayaan Hari Krismas. Kategori barangan yang paling popular sebelum perayaan Krismas ini adalah kategori permainan atau toys di portal Amazon. 

Oleh itu, anda boleh mengambil peluang keemasan ini untuk mempromosikan kategori barangan atau jenis barangan yang berkaitan semasa cuti perayaan lain yang bakal menjelang. Terdapat pelbagai jenis perayaan di luar negara berdasarkan negara masing-masing. Oleh itu, terdapat peluang besar untuk anda mempromosikan barangan dari portal Amazon sebagai seorang affiliate menurut perayaan-perayaan yang bakal menjelang.

Itulah sedikit perkongsian mengenai peluang penjanaan wang sebagai seorang affiliate portal Amazon dan cara melakukan optimasi untuk laman web affiliate Amazon anda. Saya berharap yang anda akan meluangkan masa untuk mengkaji dengan lebih mendalam peluang ini. 

Mungkin anda akan mampu menjana komisen yang besar sebagai salah seorang affiliate portal Amazon selepas ini.




Untuk tips, teknik dan strategi yang lebih terperinci, langkah demi langkah untuk anda berjaya di dalam pemasaran Affiliate Amazon saya cadangkan anda tempah pakej tutorial ini sekarang!!

Tutorial ini telah membantu ramai orang berjaya dengan menjadi affiliate di Amazon. Kini, peluangnya hadir di depan anda.

Salam kejayaan,

Hisyam Khfif

No comments:

Post a Comment

Let Me Know What You Think Below!